Preguntes bàsiques

Què és el Racó?

És una intranet que utilitza tota la comunitat de la FIB. Hi tenen accés els estudiants, els professors i el personal d'administració i serveis. És una eina clau durant tota la carrera, ja que allà trobaràs la documentació de les assignatures, les convocatòries d'examens i les notes dels exàmens i pràctiques.

A part d'això, també hi ha seccions de fòrums públics on pots preguntar coses als companys, entrar a discutir, etc. També podràs entrar a la pestanya LCFIB, on podràs accedir al teu espai de disc dur, veure quina quota d'impressió tens, etc...

Com puc accedir al Racó?

Pots entrar-hi a través de la web del racó.

Si es la primera vegada que accedeixes al teu racó has de saber que el teu nom d'usuari t'arribarà per correu electrònic a l'adreça que hagis indicat a la matrícula. En un segon correu electrònic rebràs la URL d'un sol ús que et permetrà definir la contrasenya.

La FIB em dóna una direcció de correu electrònic?

Sí, tots els estudiants matriculats a la FIB disposen d'una direcció de correu a la FIB. Aquest correu té una direcció de la forma username@est.fib.upc.edu . Cal dir que l'username és el mateix que el del Racó, i que no es canvia durant tota la teva estada a la FIB.

Per consultar el correu ho pots fer de vàries maneres: a través del link al webmail del racó, a través de la direcció http://webmail.fib.upc.edu o a través del teu gestor de correu (cal configurar-lo adequadament).

Hi ha ordinadors per als i les estudiants?

Actualment la FIB disposa de tres aularis amb PC's. En trobaràs un al soterrani de l'edifici A5, un altre a l'edifici B5 i un altre al soterrani de l'edifici C6.

Aquests ordinadors són per tots els estudiants de la FIB; per tant, cal tractar-los amb cura.

El username i contrasenya són els mateixos que fas servir al racó.

Hi ha llocs per estudiar al campus?

Doncs sí, a més a més hi ha diferents llocs depenent del tipus d'estudi que hagis de fer, te'ls explicarem una miqueta:

• Biblioteca BRGF: diposa de 3 plantes per a poder estudiar. La segona planta és on trobareu tots els llibres relacionats amb informàtica, i on habitualment estudien els i les fibers. Podeu trobar més informació i la normativa de préstec a la web de les biblioteques de la UPC.
  • Aules d'estudi extraordinàries : en època d'exàmens s'habiliten algunes aules normals, com a aules d'estudi. Habitualment s'utilitza l'A6201 i A6202, tot i que depèn del que decideixi la coordinació de campus.
  • Aules informàtiques : si es necessiten recursos informàtics, doncs ja sabeu, podeu anar a les aules informàtiques a fer les pràctiques i treballs en grup. També podeu estudiar amb les publicacions electròniques que proporcionen algunes assignatures.

Es pot menjar al campus?

Hi ha diverses opcions distribuides per tot el campus, a continuació te les comentem una a una:

• Bar de la FIB : és el bar de la nostra facultat. Té dues plantes, la primera és pròpiament el bar que també diposa de terrassa. Al subterrani hi ha un menjador, on el migdia es serveixen plats combinats. L'especialitat de la casa és l'hamburgesa doble amb formatge (coneguda com "dobleconqueso!").

• Unity: és el bar/restaurant més gran del campus. Es troba a la plaça central del campus nord. És freqüentat per estudiants de tot el campus nord. Al migdia tenen menús, entrepans, pizzes, etc.

• Bar de camins : és el bar que correspon a la facultat de camins. Està ubicat a la plaça de camins (darrera l'edifici A2). El bar també diposa de terrassa, i al migdia també fan menús i plats combinats.

• Poliesportiu UPC : hi trobaras un bar on fan entrepans i alguns plats. A més a més hi ha futbolins i un billar, per fer una partideta després de dinar.

• Menjador universitari: si no vols pagar per menjar al campus, porta't el menjar de casa!. El trobaràs al passadís que comunica la plaça central del campus amb el subterrani de l'edifici C6. Diposa d'uns quants microones per escalfar el menjar i un bon nombre de taules.

• Altres opcions: al voltant del campus trobaras altres llocs per menjar, ja sigui restaurants o a les altres facultats que ens envolten. Si busques una mica, trobaràs bastanta diversitat tant de preus com de menjar.

Es pot fer esport al campus?

I tant! El campus nord té un poliesportiu soterrat, concretament està sota l'edifici Omega i la plaça de davant la biblioteca. Pots accedir-hi baixant per una rampa que hi ha davant la biblioteca o pel carrer Jordi Girona. La informació sobre els equipaments i les quotes la trobaràs a la web de UPC esports. A més a més a l'apartat d'associacions trobaras més informació sobre el club d'esports de la FIB, també conegut com a CEFIB.

Ja tinc el carnet de la UPC, per què serveix?

Bàsicament serveix per acreditar-te com a estudiant de la UPC. Aquest carnet et permet obtenir descomptes a alguns establiments, cinemes, boleres, etc... Si ho sol·licites a l'entitat bancària, també el pots fer servir com a targeta de dèbit. Si tens qualsevol incidència, consulta la informació sobre el carnet . A part és el carnet que necessitaràs a la biblioteca per a entrar i agafar llibres en préstec. Durant el tràmit del carnet, la UPC posa a disposició de l'alumnat un carnet d'accés provisional per a la biblioteca. A efectes pràctics, dins la UPC té la mateixa validesa el full de la última matrícula que hagis realitzat a la UPC.

La carpeta de la UPC, quan la donen?

En el moment de fer la primera matrícula et donaran la carpeta de la UPC amb molts documents i informació al seu interior. A partir d'aquest moment, et donaran una carpeta anualment, sempre a la matrícula del quadrimestre de tardor. Si no t'agrada el disseny, pots participar al concurs que ja fa anys que es cel·lebra, on els estudiants poden votar entre els diferents dissenys proposats.