Manifestació 24O

Dijous 24, la Plataforma Estatal per l'Educació Pública amb els sindicats majoritaris UGT, CCOO, UGT i d'estudiants com el Sindicato d'Estudiantes(SE) i Estudiantes en Movimiento (EeM) i altres sindicats han convocat vaga al sector educatiu. La vaga, però no ha estat convocada pel CCOO d’Universitats de Catalunya, per tant, no es convoca a vaga a nivell català.

Tot i no convocar vaga si que s’ha convocat el mateix dia 24 una manifestació a les 12h a la Plaça Universitat per part d’Assamblea Groga i per la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP). Aquesta s'emmarca en l'aprovació de la LOMCE per part del govern central i en unes retallades que abasten tant als llocs de treball com els salaris i les condicions laborals del PAS i el PDI, tant l’increment de taxes i la reducció real d’ajuts a l’estudi, com la disminució de l’aportació de la Generalitat als pressupostos de les universitats.

Demana Beca Equitat!!

Bones a tots!

Aquest article és per informar-vos que, als enginyers de grau, la Generalitat ha fet que us cobressin aproximadament 100€ de més, i això es per ensenyar-vos com recuperar-los.

A més, si podeu rebre una beca equitat, també us serveix com a guia.

En primer lloc, perquè?

Hi ha tres blocs de carreres universitàries segons el preu (tipus A: 25,27€/crèdit; tipus B: 35,77€/crèdit; tipus C: 39,53€/crèdit. Tots es referèixen a primera convocatòria). Les enginyeries han saltat del tipus B al tipus C, i per tant, ara es paga més.

Però això es va fer sense consultar estudiants ni altres parts implicades, i després d'aprovar-ho van decidir tirar-ho enrerre. Però el decret ja estava aprovat, per tant el que van fer és que a tot estudiant d'enginyeria que sol•licités la beca equitat, independentment de quin llindar de renda tingués, se li retornaríen els diners de l'augment. Lògicament, si també pot rebre la beca equitat, també se li retornarà el que pertoqui per beca equitat.

Llavors, vull recuperar aquests diners, com ho faig per demanar la beca equitat?

Podríem explicar el procés sencer, que no és fàcil, però trobem molt més clarificador veure el vídeo que ha fet el consell d'estudiants de la Universitat de Girona( http://www.udg.edu/consellestudiants/ ), on s'explica detalladament tot el procediment:

Teniu fins al 18 d'octubre per sol•licitar-la. Si malgrat tot encara us queda algun dubte, ens podeu trobar tant per les xarxes socials com venint directament al despatx.

Eleccions Junta Facultat

El proper dimecres 16 d’octubre se celebren les eleccions a la Junta Facultat, aquest és l’òrgan col·legiat de màxima representació de la Facultat en el qual es tracten temes relacionats tant amb la FIB com la UPC. Per exemple el quadrimestre passat es va aprovar demanar una modificació dels pressupostos de la UPC, la dimissió del rector, entre d’altres.

Si com a estudiant vols formar part d’aquest òrgan per a participar més activament en la millora de la facultat pots presentar-te com a candidat per part dels estudiants. Per fer-ho podeu comunicar-vos amb DAFIB i nosaltres gestionarem la vostra candidatura conjuntament amb la dels altres estudiants o, en cas de voler presentar-vos per separat, poder presentar la vostra candidatura contactant amb: merche [at] fib.upc.edu.

Més informació a la web de la FIB: http://www.fib.upc.edu/fib/centre/govern/eleccions.html

També podeu veure les actes de les reunions de la JF per veure quins acords s’hi prenen:

Problemes amb canvis de grup relacionats amb PAR

Degut a les diferents queixes rebudes per part de l’estudiantat relacionades amb l’assignatura de Paral·lelisme (PAR) DAFIB comunica que:

Tots aquells alumnes que van matricular-se en el grup d’anglès sense tenir acreditat el nivell mínim d’anglès B2 i se’ls ha denegat el canvi de matricula o esperaven que se’ls canviés automàticament a un grup no impartit en anglès i que no se’ls hagi canviat de grup haurien de posar-se en contacte amb DAFIB per tal d’intentar solucionar el problema.

Aquest dimecres vine a gaudir de la Fira d'Associacions del Campus Nord!

Aquest dimecres 18 de setembre, de 11h a 20h, el Campus es vesteix de festa per acollir la Fira d'Associacions d'aquest any, un espai GRATUÏT on totes les associacions del Campus oferiran als visitants la possibilitat gaudir de l'essència del mon juvenil, associatiu i festiu de la UPC.

A la Plaça de Telecos trobaràs una vintena de paradetes on podràs jugar a videojocs, participar a concursos, sortejos i gimcames, fer càstings còmics, disfrutar de la música al nostre espai chill-out, veure com es maquillen fx de cinema, visitar diferents exposicions, asistir a xerrades sobre efectes especials, veure curts, jugar a rol i altres jocs de taula... i molt més!

Consulta aquí totes les activitats i horaris de la Fira d'Associacions del Campus Nord 2013.

Descarrega també la Revista del Casalon trobaràs informació sobre totes les associacions del campus.

Us hi esperem! ;)

Consell de les Associacions del Campus Nord de la UPC