Primera reunió delegats Q2

La primera reunió de delegats del quadrimestre de primavera(Q2) es realitzarà el proper dimecres dia 13 de Març, hi haurà dos torns.

MATÏTARDA
Aula: A6 103
Horari: de 12:00 a 13:00h
Aula: A6 205
Horari: de 17:00 a 18:00h

Recordeu que si no podeu venir a cap de les dues reunions heu d'enviar-nos un email per mirar de quedar algun altre dia

Xerrada: drets de l'usuari a Internet

Des de la Delegació d'Alumnes de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (DAFIB), l'associació LinuxUPC i l'Associació d'Estudiants Progressistes (AEP) et convidem el dia 13 de març a l'Aula Màster del Campus Nord a una xerrada sobre els drets dels Internautes, els teus drets.

La conferència serà en format debat entre diferents posicions dins la temàtica, a més d'un torn obert de preguntes per a resoldre tots els dubtes que a un se li presentin sobre el tema. Els temes previstos a tractar dins la xerrada són el tractament de les nostres dades tant des del marc legal com des del marc real, la protecció davant aquest tractament, els interessos sobre aquestes dades, i alguna alternativa a medis massius.

Els nostres ponents seràn en Carlos Sanchez Almeida, advocat especialitzat en aquesta temàtica; Tuenti España, empresa que gestiona gran quantitat de dades personals, i X.net, asociació de defensa dels drets dels usuaris a Internet.

La xerrada es realitzarà el dia 13 de març a les 12h a l'Aula Màster, situada a l'edifici A3 del Campus Nord de la UPC, en el carrer Jordi Girona 1-3, molt a prop de l'Avinguda Diagonal i la parada de Metro de la L3 "Palau Reial" (veure mapa).

Salutacions cordials
La organització: Associació LInuxUPC, DAFIB i AEP

Justificació del vot en blanc a la especialitat del MIRI

A la darrera Junta de Facultat es va sotmetre a votació l’aprovació de l’especialitat del Master in Innovation and Research in Informatics (MIRI), anomenada Data Mining and Business Intelligence, amb la definició de matèries especificada en aquest document. El MIRI es va crear com a resposta a un procés de reestructuració de l’oferta de màsters de la FIB l’any passat, absorbint el Màster de Tecnologies de la Informació (MTI), el Màster en Arquitectura de Computadors, Xarxes i Sistemes (CANS) i el Màster en Computació (MC).

El MIRI és un màster orientat a la recerca que connecta amb alguns programes de doctorat de la FIB. A banda d'aquest màster hi ha 3 Masters Erasmus Mundus (es fan compartits amb altres Universitats d'arreu d'Europa) i un d'ells és de Data Mining and Knowledge Management i un altre és de Business Intelligence. Les assignatures que cursen els estudiants d’aquests màsters s’estan impartint sense estar agrupades sota cap programa propi de la FIB. Per tal de donar-los una mica de consistència moltes estan disponibles com a assignatures optatives als Màsters MIRI, MEI o MAI. La idea d’afegir la nova especialitat al MIRI té dues intencions principals. La primera aglutinar part de les assignatures d’aquests màsters per assegurar la seva continuïtat un cop s’acabin els programes Erasmus Mundus. La segona és oferir una alternativa atractiva per a que alguns dels estudiants que han volgut entrar als Erasmus Mundus i no ho han aconseguit vinguin a la FIB.  Com a nota informativa, entre els dos principals Erasmus Mundus es reben cada any 1100 sol·licituds, de les quals només 40 són acceptades. Per tant, el deganat pensa que tenir una especialitat oficial ajudaria a atreure més estudiants al màster.

Per a treballar en l’oferta acadèmica del MIRI es va crear la Comissió Acadèmica del MIRI (CAMIRI). El problema principal amb la nova especialitat rau en que aquesta no ha passat per la CAMIRI, sinó que des del Deganat es va crear a corre-cuita una mini-comissió ad-hoc per a revisar l’especialitat, que només s’ha reunit un cop, sense gairebé donar temps de reacció als departaments implicats i sense informar adientment a la CAMIRI.

Diversos representants del PDI en Junta van expressar els seus dubtes respecte a l’especialitat. Van denunciar la manca de temps de deliberació a l’hora de definir els continguts, la improvisació i la falta de respecte a les formes i van demanar més temps per a estudiar millor la proposta.

Tenint en consideració la important proporció dels representants del PDI, entre ells caps de departament, que van senyalar els problemes de forma i la improvisació amb la que s’ha tractat aquest assumpte, vam decidir votar tots en blanc (érem 22). La intenció era fer visible la nostra disconformitat sobre com es treballen darrerament aquest tipus de decisions a la facultat. Aquestes acaben repercutint en la qualitat de l’educació que rebem els alumnes. Tot i això, la incorporació d’aquesta nova especialitat ens va semblar coherent i encertada, sempre i quan sigui treballada i aprovada per les comissions corresponents.

El resultat de l’escrutini va ser el següent:
Vots emesos: 88
Vots nuls: 0
Vots en blanc: 36
Vots favorables: 35
Vots no favorables: 17

Per tant, es va aprovar la proposta d’incorporació de la nova especialitat de Data Mining i Business Intelligence al MIRI.

Els representants de l’estudiantat en Junta de Facultat.

Concurs Fotografia

Bases del Concurs de Fotografia, organitzat per DAFIB fins el 22 de Març.

Recordeu les Bases del concurs  i que el premi és una smartBox per gaudir 2 nits amb esmorzar inclòs en un hotel o casa rural.

Ànims!

Vine a pel teu pendrive!

El CdE (Consell de l'Estudiantat) ens ha cedit 215 pendrives de 4GB per vendre'ls a al mòdic preu de 2€.

Si vols comprar-ne un passa't pel nostre despatx (Omega 102).